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Überblick

Als Digital Strategist entwickeln und überwachen Sie vielseitige webbasierte Lösungen für die renommiertesten Labels weltweit. Sie sind der Ansprechpartner für innovative Technologien, Analytics und digitale Kapazitäten – und können Ihren Kollegen und Kunden komplexe Sachverhalte einfach erklären. Und Sie finden innovative Lösungen, mit denen die Touchpoints der Unternehmen und Bewerber sich grundlegend verändern lassen.

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Profil

Wir möchten, dass es unseren Mitarbeitern gut geht. Und wir wissen, dass Arbeit mehr ist, als jeden Tag ins Büro zu gehen und dafür Geld zu bekommen. Deshalb bieten wir Benefits, die darüber hinausgehen.

  • Innovativ 9
  • Problemlöser 9
  • Präsentationssicher 8
  • Technisch versiert 10
  • Selbstbewusst 6
  • Selbstständig 4

Additonal Attributes

  • Organized
  • Analytical
  • Goal-oriented
  • Quick-thinking
  • Motivational
  • Team player
  • Managerial
  • Curious

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Als Digital Strategist musst du wissen, was grade angesagt ist und was als Nächstes kommt – oder kommen könnte.

Kevin Regan, Vice President, Digital Strategy

Wir bieten

  • Ausgleich

    Für uns ist eine ausgewogene Work-Life-Balance wichtig. Wir achten auf ausgeglichene Arbeitszeiten und wissen, wie wichtig Freizeit ist.

  • Zusammenarbeit

    Arbeiten Sie mit branchenführenden Visionären und Fachexperten zusammen.

  • Freiheit

    Arbeiten Sie an innovativen Lösungen. Fragen Sie sich, was wäre wenn. Und testen Sie Neues – Sie entscheiden, was richtig ist.

  • Abwechslung

    Sie arbeiten auf mehreren Accounts aus verschiedenen Branchen – da kommt garantiert keine Langweile auf.

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Verantwortungsbereiche

Überblick


Purpose of Position:

As a Sales Digital Strategist, you will have the opportunity to work with our UK New Business Sales Team on a variety of sales engagements. Working with some of the biggest and best-known brands in the UK, your role will be to lead the sales discussion around our multi-faceted digital strategy, leveraging our integrated software solution (TalentBrew) and digital delivery teams. You’ll identify and drive growth opportunities, help position us against the competition and influence our overall sales strategy both at an individual opportunity level, as well as our broader “go-to-market”; you’ll constantly push the limits of talent acquisition to change the way companies and candidates connect. It’s one of the roles at AIA that allows you to engage with all of our offerings – from software, media and metrics to creative and brand.

Duties & Responsibilities:

  • Always teaming closely with the New Business Sales Team, you will be the owner and main communicator our digital strategy to prospects and potential new clients
  • Responsible for connecting the sales team with Client Service, Delivery and Development teams
  • Regular research and reporting on competitor developments and how we should position ourselves to differentiate and add value
  • Owner of developing and delivering personalised customer demos
  • You will need to stay very close to digital trends and technical innovations that may have an impact of the talent marketing industry
  • You will be expected to input into developing “points of view” on trends and challenges within the industry
  • As a key member of the sales team, you will be involved in helping create and deliver customer presentations and workshops
  • For New Business opportunities you will be responsible for solution architecture and assisting the sales representative in creating a commercial proposal
  • Work with the European VP for Product to influence the product roadmap so UK and European customers’ requirements are included
  • Be active on social networks and AIA blogs promoting our products, services and thought leadership

Skills & Requirements:

  • Proven track record of success in pre-sales for SaaS provider in digital marketing, HR or advertising space
  • A deep understanding of digital mediums, technologies, and trends and a passion for innovation on all fronts
  • Strong analytical skills and working knowledge of Google Analytics
  • Experience in front-end development technologies
  • Exceptional presentation skills

Measure of Success:

  • Achievement of group quarterly and annual sales targets
  • Number of wins
  • Customer satisfaction

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